DCS: FW 190 A-8

Máme tu nový warbird z dílny DCS FW 190A-8. Jedna z vrcholných verzí A řady Focke-Wulfů velmi dobře zapadá do “planesetu” Normandie 1944 a nabízí (vzhledem k předchozím verzím Antonů) především silnější výzbroj v podobě dvou velkorážných kulometů MG 131 nad motorem ráže 13 mm, které nahradily dosavadní MG 17 menší ráže 7,92 mm. Pokud nyní došla Focke-Wulfu munice do obávaných křídelních “dvacítek”, stačily obvykle i samotné MG 131 většinou bez problémů na sestřelení stíhacího letounu protivníka.

Z řady dalších vylepšení Antonů 8 je třeba ještě zmínit především změnu v systému nouzového zvýšení výkonu. Předchozí verze používaly k tomuto účelu vstřikování paliva C3 (C3-Einspritzung). Od verze A8 byl však zaveden tzv. Erhöhte Notleistung. Tento systém se aktivoval separátním spínačem při plném plynu a umožňoval zvýšení plnicího tlaku u země z 1,42 ATA na 1,58 ATA a při zapnutém druhém stupeni kompresoru dokonce na 1,65 ATA. Případné další technické podrobnosti o tomto systému naleznete např. v tomto diskuzním vlákně. Kromě ranných verzí A-8 většina “osmiček” navíc používala vylepšenou verzi motoru BMW 801 D-2.

Trailer na nový letoun od autorů, který je jako vždy velmi efektní, můžete shlédnout zde:

Na závěr ještě přidávám dvě videa. To první je recenze od Robina Takolandera a druhé je srovnáním A-8 DCS se stejným typem v simulátoru IL-2 Great Battles od I-Fly-Central.

Nejvíce patrné změny v letovém modelu obou simulátorů se týkají chování letounu při ztrátě vztlaku při vyšších AoA a při výkrutech. Diskutováno od 29:24 ve videu:

Be First to Comment

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *