1:48 Bf 109E-7 Trop – WIP – Prop & landing gear

A few snapshots of finished propeller and components of the main landing gear for Bf 109E-7 Trop.

Painting prop blades STEP-BY-STEP:
1. Alclad II Aluminium as a base coat on the blades and Steel on the hub (prop blades of the aircrafts operated from dusty fields of North Africa had much of the paint on the backside completely worn-out down to the bare metal)
2. MRP Gloss Varnish
3. RLM 70 mixed from AK RC234 (RLM70), RC001 (Black) and RC222 (Insignia White) – ratio 12:1:3
4. Irregular airbrush of lighter RLM 70 version over the blades
5. Subtle chipping on the leading edges of the blades made by the sponge with acrylic aluminium paint
6. MRP Gloss Varnish
7. Logo decals
8. MRP Matt Varnish – only very thin layer to obtain semigloss surface
9. Diluted Buff oil paint applied irregularly over the surface of the blades with a brush
10. Dried oil paint blended with dry brush to achieve slightly dusty and worn look
11. MRP Semigloss Varnish

Pár snímků hotové vrtule a připravených komponentů hlavního podvozku pro Bf 109E-7 Trop. 

Postup barvení vrtulových listů:
1. Alclad Aluminium na listy a Steel na středový náboj (zadní strany vrtulových listů letadel operujících z polních letišť severní Afriky měly z velké části barvu kompletně sedřenou až na holý kov)
2. Lesklý lak MRP
3. RLM 70 namíchaná z AK RC234 (RLM70), RC001 (Black) a RC222 (Insignia White) v poměru 12:1:3
4. Nepravidelná aplikace zesvětlené verze RLM 70 z předchozího bodu
5. Tupování akrylové aluminové barvy molitanem na náběžné hrany vrtulí
6. Lesklý lak MRP
7. Obtisky loga
8. Matný lak MRP - slabá vrstva s cílem polomatu
9. Naředěnou olejovou barvou odstínu BUFF pokryt nepravidleně povrch listů
10. Po zaschnutí suchým štětcem rozetřít do ztracena
11. Polomatný lak MRP

Oleo struts were shortened about 1 mm to get the correct posture of the Emil (EDURAD’s 109E kits are known for having gear legs too long)
Oleo struts were painted with MOLOTOV Chrome Silver pen.
Self adhesive aluminium foil strips were used to attach brake cables.
All weathering was achieved by airbrush postshading as a first layer and then brushed oil paint as the second layer.

Tlumiče podvozku byly zkráceny o 1mm, aby měl Eduardí Emil správný "postoj".
Barveny byly tenkou tužkou MOLOTOV Chrom Silver.
Brzdové hadičky jsou přichyceny proužky samolepící aluminiové fólie.
Veškerá patina byla nejprve předstínována pistolí a v dalším kroku dokončena pomocí olejových barev.

Be First to Comment

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *