Reverb G2 (3): optimalizace výkonu PC sestavy pro DCS

V minulém díle jsem se zabýval optimalizací simulátoru DCS pro Reverb G2 a dnes budeme pokračovat výčtem tipů, které mohou pomoci zvýšit výkon PC sestavy jako základu pro simulátor DCS.

Upozornění: Pro správné zhodnocení dopadu každého nastavení je nezbytně nutné postupovat tempem vždy POUZE JEDNA ÚPRAVA a dost. Teprve po otestování pokračovat implementací další úpravy. Ladění výkonu PC bývá často zdlouhavý proces, který však nelze urychlit.


1. Nastavení v BIOS

Disable Hyperthreading
DCS (ale i řada dalších simulátorů) neumí zatím efektivně využívat více jader. Vypneme-li hyperthreading, pomůže nám to ke zvýšení výkonu na fyzickém jádře. V UEFI biosu obvykle nalezneme v sekci CPU Configuration (na záložce Advanced) volbu Hyper-threading a nastavíme na DISABLE.

Přetaktování CPU a RAM
Je možné z BIOSU, ale dnes už je praktičtější a pohodlnější provádět overclocking přímo z prostředí Windows – viz níže.


2. Nastavení Windows 10

Přetaktování (OC) procesoru
Pomůže výrazně, pokud to váš CPU a deska umožňují. Pokud máte Intel s přívlastkem K, doporučuji použít Intel XTU jako bezpečný, rychlý a účinný nástroj pro OC z prostředí Windows, který zvládnou i začátečníci.

Přetaktování RAM
Pokud chcete ze své sestavy vyždímat i poslední kapky výkonu, je možné použít výše uvedený nástroj také k přetaktování RAM – návod viz ZDE.

Přetaktování GPU
Pokud chcete taktovat grafickou kartu z prostředí Windows, je vhodným nástrojem MSI Aftreburner, který mj. také umožnuje monitorovat teoploty a v překrytí zobrazit na monitoru řadu systémovým parametrů v reálním čase.

Udržovat Windows 10 aktualizované
Aktuální verze je v době uveřejnění tohoto článku 20H2. Přehled verzí a návod jak si verzi ověřit ZDE.

Power settings v Ovládacích panelech
nastavit na High Performance

Deaktivovat Game mode
Settings -> Gaming -> GameMode: OFF

Deaktivovat HW Accelerated GPU scheduling

Nastavení vysoké priority pro procesy DCS.exe, vrserver.exe a vrcompositor.exe.
Provádí se úpravou registrů. Vytvořte si prázdý soubor s příponou .reg a do něj vložte tyto řádky:

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\DCS.exe\PerfOptions]
“CpuPriorityClass”=dword:00000003
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\vrserver.exe\PerfOptions]
“CpuPriorityClass”=dword:00000003
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\vrcompositor.exe\PerfOptions]
“CpuPriorityClass”=dword:00000003

Vypnout Full-Screen Optimizations pro DCS.exe

Disable HPET ( High Precision Event Timer )
Device Manager – z menu zvolit Hidden -> větev System device -> HPET: disable
Další info ZDE. Doporučuji spustit benchmark (ke stažení v článku z odkazu – úplně dole) s vypnutým a pak i se zapnutým HPET a porovnat výkon, tak poznáte, zda je na vaší sestavě tato volba přínosem.

Disabling Dynamic Ticks
Provádí se příkazem v CMD: bcdedit /set disabledynamictick yes
Další info ZDE. Opět pro někoho je to přínosem, pro jiného nikoli.

Nastavit pagefile na systémovém disku na konkrétní rozsah s minimem na 32 GB.
Ideálně 32968 až 65536.
Ovládací panely -> System -> Advanced system settings -> záložka Performance -> záložka Advanced -> sekce Virtual Memory.


3. Nastavení NVPC (NVidia Control Panel)

Věšina nastavení nemá vliv na DCS, kromě následujcících:

Background application frame rate = 200
Max frame rate = 200 (toto a předchozí nastavení spolu souvisí)
Power management mode = Prefer maximum performance
Texture filtering quality = High Performance
VSync – nastavit na Fast (v DSC je pak třeba odškrtbout VSync). Opět ne pro každého je přínosem, je třeba vyzkoušet.


4. Nastavení WMR (Windows Mixed Reality)

Disable Virtual Monitor Pre-Allocation
VMR si předem alokuje několik virtuálních monitorů, což zbytečně zabírá systémové prostředky.
Deaktivace se provádí úpravou registrů :
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Holographic:
“PreallocateVirtualMonitors” = 0 (defaultně 1).
Pozn. pokud položka v registrech chybí, je nutno ji vytvořit.

V nastavení WMR ponechat vše na default.
Zejména ponechat Best visual quality, protože jinak v DCS dochází k rozdílu renederováných vzdáleností pro každé oko u vzdálenější objektů a výsledek má v případě DCS nepříjemný dopad na oči, které musí ostřit každé jinak. Neměňte zde ani rozlišení – ponechte nativní, které VMR vybere pro Reverb G2.


5. Nastavení SteamVR a WMR for SteamVR

Používat BETA verze jak pro SteamVR tak pro WMR for Steam VR.
Beta verze podávají aktuálně výrazně lepší výkon.

Zakázat reprojekci pro WMR for SteamVR
Reprojekci pak kontroluje výhradně pouze SteamVR
V konfigu WMR for Steam nastavit reprojekci na per-app:

A v souboru default.vrsettings, který se nachází ve vaší Steam instalaci zde:
…/Steam/Steamapps/commno/MixedRealityVRDriver/resources/settings/
Je třeba odkomentovat (vymazat dvě úvodní lomítka) na řádku:
// “MotionReprojectionMode”: “none”,
Nyní máte možnost ve SteamVR settings nastavovat reprojekci pro každou aplikaci zvlášť podle potřeby.