Kit: 1:48 EDUARD Profipack
Doplňky: Brassin Gun Bay do levého křídla, HGW popisky.
Úpravy: doplnění kabeláže do cockpitu, brzdové hadičky na podvozku, odstranění výstupků na náběžných hranách křídel pro druhý nepoužitý pár kanónů.
Marking: kromě noseartu boxera je vše stříkáno přes šablony nakreslené v Corel Draw.
Poděkování: Jardovi Pomajzlovi za podrobné know-how k tomuto konkrétnímu stroji a vyřezání masek a Petrovi Martínkovi za nezištné posytnutí dekálů z limitky “Naši se vracejí” na tento stroj.
Specifika stroje MH314 DU-Q:
Stručné shrnutí služby stroje:
– Datum výroby: pol. r. 1943 (série MH).
– Stroj pak sloužil u polské 302. sq., kde na něm létal W/Cdr A. Gabszewicz (art boxera byl jeho osobní emblém, který byl pak na letadle ponechán) a později u 229. sq.
– Datum zahájení celkové generálky stroje: 13.10.1944.
– Datum přidělení k československé 312. sq.: 16.12.1944.
Pravděpodobná konfigurace stroje na základě dostupných fotek a obecně platných předpisů:
– vrchní díl motorového krytu: plochý pokud nedošlo při generálce k výměně motoru, zakřivený pokud ano. Pravděpodobně plochý, protože pokud by se měnil motor, změnilo by se údajně označení z F na HF nebo LF. (pozn. výměna motoru nesouvisí s dlouhým/krátkým filtrem vzduchu do karburátoru pod motorem)
– filtr vzduchu ke karburátoru pod motorem: dlouhý (Aerovee)
(pozn. u čs. jednotek měly všechny Spity dlouhý filtr. Zdokumentována je údajně pouze jediná výjimka NN-S MH372, který v této konfiguraci slouzil ještě v r.1945)
– malá boule na pravé straně motorového krytu: ANO
– směrovka: kulatá (ne špičatá)
– výškovka: 2x lomená (rohové vyvážení)
– křídlo: early C type (velké boule)
– kokardy na horních polovinách křídla: typ C (tj. s úzkým bílým mezikružím) od cca pol. ledna 1945
– bílé výstražné světlo za hřbetním stožárkem antény: NENÍ
– disky kol: pětipaprskové
– pneu: hladké
– zcela chybějící výčnělky pro nepoužívaný druhý pár kanónů
– IFF: pevná pod křídlem (ne lanka k výškovkám) (fotka zde)
– anténní lanka: žádná
– zpětné zrcátko na čelním štítku kabiny: kulaté
– čs. znáček pod čelním štítkem kabiny je netradičně otočen bílým klínem nahoru:
Diskuze k tomuto stroji podrobně včetně fotek na Modelfóru ZDE
Galerie
Fotky ze stavby: